3.10.2016

ciag dalszy po przerwie

po dość długiej przerwie czas na kontynuację relacji.... mimo że dawno nic nie pisałem to prace ( w wolnych chwilach ) parły naprzód tak więc:

zacznę od części cięgna hamulca nożnego, pręt ramie nakrętka i cała reszta wykonana z mosiądzu i oksydowana... a także łańcuch  - już założony - łatwo nie było ale tokarka spełniła swoje zadanie.... aha przepraszam za jakość zdjęć ale niestety miejsce w którym stały softboxy statyw tło itd.... wprowadziła się właśnie tokareczka.



 nakrętka ręczna służąca do regulacji naciągu hamulca tylnego - moletkowana za pomocą zębatki z zegarka ;D

 łańcuch.... brakuje tylko osłony która zakryje go w połowie...


Siodło pasażera.... zdecydowałem się na wersję która widnieje w katalogu....

okablowanie
Sokół dostał prawie kompletną instalację elektryczną, wymieniłem też kable prowadzące z rozdzielacza do świec i cewki... starałem się też zachować odpowiednią kolorystykę....
( cześć kolorów podana jest w książce Sokół 600 i 1000 )
 jeszcze nie podłączony przewód tylnej lampy ( przez ten sam przewód zasilana jest lampa wózka - którego nadal brak ;( )
 przewody do akumulatora podpięte na klamrach...
 przewody zapłonowe ( w czarnej otulinie) zmieniłem bo .... przestały mi się podobać ;)


kable do cewki i prądnicy

 na swoje miejsce wrócił przewód paliwa wraz z kranikiem
 klamka hamulcowa wykonana z mosiądzu i tworzywa....

na koniec pierwsze elementy szpercza
 żaróweczka wraz z szkłem oczywiście toczone z pmma
 obudowa toczona z aluminium polerowana na wysoki połysk i lakierowana

4 komentarze:

  1. Witam,

    Podziwiam Pański model. Na pochwałę zasługuje nie tylko staranne wykonanie ale również dokładne odwzorowanie oryginału. Czy mógłby Pan zdradzić na jakiej dokumentacji Pan bazował? Ja również marzę o zbudowaniu modelu Sokoła w skali 1:9 tyle że jak dotąd nie mam żadnych materiałów niezbędnych do zaprojektowania części w skali. Dlatego wdzięczny byłbym za wszelkie Pańskie sugestie i pomoc.
    Pozdrawiam,
    Marudek

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Przepraszam bardzo Panowie jednak nie mogę udostępnić materiałów które pozyskałem. Z Panem który pomógł mi udostępniając wymiary zdjęcia i wiedzę zawarłem hum nie pisana umowę że nie udostępnię tego dalej.... Powód jest prosty -chodzi o rynek podróbek do motocykli zabytkowych....

      Usuń
  3. Witam,

    Rozumiem, bo sam nie lubię podróbek. Ale kończę właśnie model WSK Gil (żywica, vacu, plastik na podstawie Modelika) i bardzo zależałoby mi żeby kolejnym moim modelem był właśnie Sokół.

    Bardzo proszę o kontakt na mój adres email: marumodels@gmail.com Jeśli planuje Pan budowę jeszcze jednego Sokoła w innej wersji (np z CKM) to mógłbym się Panu przydać.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Piotr

    OdpowiedzUsuń