12.02.2016

Widelec cd teleskop amortyzator cierny i pierwsze malowanie

Witam. I zapraszam na kolejna porcję moich wypocin...
Pierwsze zdjęcia to kompletne zawieszenie przednie z przybliżeniem na cześć łączącą widelec sztywny z ruchomym, dolne sprężyny i dolne wieszaki - niżej przybliżenia i opis.


Wieszaki dolne prawy i lewy delikatnie różnią się od siebie, prawy jest dłuższy i posiada otwór montarzowy pod bęben hamulca.



Amortyzatory cierne - dość skomplikowane elementy, zostały zrobione warstwowo, trzpienie wytoczone z mosiądzu tak jak i nakrętki ( gdzieś w następnym poście pokaże jak robić takie nakrętki ). Podkładki gwiazdowe zrobione z miedzi.





Dodam jeszcze zdjęcia wykonanych z drutu ( wewnętrznego od struny basowej ( 0,45 ) sprężyn zawieszenia.


I na koniec pierwsze malowanie, i tu może ktoś stwierdzić że kolor nie ten... że Sokół był w innych odcieniach zieleni itd... jednak zanim wybrałem i wymieszałem kolor czytałem i czytałem i czytałem i zgłupiałem... ;D a naprawdę doszedłem do wniosku że ustalenie właściwego koloru jest praktycznie niemożliwe.... jest tak dla tego z kilku powodów:
-chyba nie zachował się Sokół  w stanie nienaruszonym aby dobrać z niego właściwy numer farby...
-nawet jeśli znajdziemy element w oryginalnym kolorze będzie on wypłowiały, zatłuszczony itd...
- duży wpływ na odcień ma ołów w farbach
- farby ( szczególnie sprzętu wojskowego ) mieszane były na oko tak więc zdarzało się że pojazdy wyjeżdżające z "taśmy" jeden za drugim   miały lekko inne odcienie...
dlatego też zdecydowałem się na kolor który widoczny jest poniżej ( choć matryca nigdy nie odda 100% rzeczywistości ):












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz