25.04.2016

prac ciąg dalszy....

Witam dziś załączam zdjęcia kilku nowych elementów ( lub poprawionych dokończonych itd... )
na początek kolejny symbol CWS tym razem na półce kierownicy...
co ty dużo pisać... wytoczone nawiercone przyklejone....

następnie przedstawiam ramię skrzyni biegów.... zrobione z kawałka pręta mosiężnego 1,5x1,5mm wygięcie było prostsze niż myślałem dodałem 2 kawałki wytoczonych oringów i gotowe  - na razie w  kol tamiya x1 - black a na to pójdzie jakiś chrom ;)


teraz czas na świecę -  nie wiem czy już zamieszczałem zdjęcie ale chyba nie - wytoczona z mosiądzu szczyt nagwintowany - jest to tylko matryca do odlewów ( pewnie forma nie raz się przyda )

z małych mosiężnych elementów wczoraj powstał kranik ( tu był drobny problem z wymiarowaniem bo po prostu nie miałem jak ich zdobyć ) jednak znalazłem dość dokładne zdjęcia i udało się oszacować długość całkowitą względem filtra powietrza - dalej rysunek i rzeźbienie.... tak wiem zdjęcia mogły by być trochę wyraźniejsze ale za bardzo elementy się świecą i pstrykawka ma problemy ze złapaniem ostrości...



reflektor... wytoczony z wałka PCV Dodane elementy mocujące i stacyjka

oczywiście przednia obręcz jest ściągana żeby założyć szkło na które powoli rodzi się koncepcja...

Bak - wreszcie udało się uzyskać odpowiedni kształt - dużo szpachli samochodowej jak na kilka centymetrów baku ( jednak koszty w porównaniu z revellem czy tamiyą... niskie )
od dołu było trochę dłubania ( uchwyty montażowe wyszły chyba lekko za szerokie - lub za mała szczelina na ramę... ) i nie chciał osiąść do końca na uszkach. dodałem też wszelkie otwory pod przewody... ale nie bawiłem się w przetłoczenia - obecnie brakuje tylko ranty blachy.... no i korków....







wreszcie powstały piasty...
dodałem też zakończenia szprych ( stara dobra igła lekarska posłużyła jako wybijak do otworków  ;)

bębny hamulcowe... wymiarami przód jak i tył są identyczne różnice są tylko w samych tarczach i tak tył czeka na dokumentacje foto a przód już prawie gotowy...


i na koniec żeby nudno nie było opona  - a dokładnie jej połówka - druga zostanie odlana i połączę matryce w całość... brak tylko literek, a potem..... potem trzeba znaleźć rozwiązanie problemu dręczące modelarzy czyli jak zrobić gumowe opony.... po przejrzeniu tematów na forach wymyśliłem coś co może się udać ale zdradzę to  jeśli się uda...
a jeśli nie to będę szukał nadal ;D
odnośnie samej matrycy - balon wytoczony z twardego PCV, bieżnik to inna bajka... po zrobieniu rysunku próbowałem wyciąć go w całości jednak efekt był beznadziejny, więc wyrzeźbiłem dokładnie jedno
" ogniwo " i zrobiłem formę jednorazową z plasteliny bezsiarkowej.... tak samo postąpiłem z zewnętrzną częścią... i po kilku godzinach klejenia szlifowaniu do równości i dodaniu prze żłobień powstało to coś...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz